Tüketici Hakları Komisyonu, dolandırıcılara karşı vatandaşları uyardı
11/11/2015
Adana Barosu Tüketici Hakları Komisyonu Başkanı Av. Turgay Mumcuoğlu, kendilerine polis süsü veren dolandırıcıların ortaya çıktığına dikkat çekerek, bu türlü kötü niyetli kişilere karşı dikkatli olmaları konusunda vatandaşları uyardı.
Av. Mumcuoğlu, insanların, büyük emek, fedakarlık ve sıkıntı içinde biriktirdikleri maddi birikimlerinin dolandırıcıların eline geçmemesi ve bu işten haksız kazanç sağlamamaları için önemli bilgiler paylaştı.
KAMUOYUNA DUYURU
Bilindiği gibi, son zamanlarda artan dolandırıcılık olaylarında bir çok vatandaşımız mağdur olmuştur. Emniyet birimlerimizin tüm uyarılarına rağmen vatandaşlarımızın tuzağa düştüğü maddi birikimlerini dolandırıcılara kaptırdığı görülmektedir. Bu tür durumlarla karşılaşmamak için aşağıdaki uyarıları kamuoyuyla paylaşmak isteriz.
"POLİS TELSİZİ VE SİREN SESLERİ KORKUTMA AMAÇLIDIR"
Polis teşkilatımız telefon açarak vatandaşlardan " terör örgütleri hesabınızı ele geçirdi, bu nedenle bloke konuldu çözülmesi için para yatırmalısınız" veya "evinizde ziynet eşyanız varsa getiriniz" gibi beyanlarla talepte bulunmaz. Hiç bir polis veya savcı "parayı yatırmazsanız sizi tutuklamaya geleceğiz" demez. Bu tür telefonlar geldiğinde itibar etmeyiniz. Telefon çaldığında arka planda telsiz ve siren sesleri duyduğunuzda biliniz ki sizi korkutmak amaçlı yapılmaktadır. Sakin olun, telaşa kapılmayın. Panik haliniz dolandırıcılara yarayacaktır. Bunu unutmayın. Telefonda söylenenlere aldırmayın, telefonu derhal kapatın. Tekrar arandığınızda durumu polise bildiriniz.
"BANKALAR ŞİFRENİZİ İSTEMEZ"
Bankalardan telefon açılarak kart bilgilerinizi ve şifreyi isteyenlere itibar etmeyiniz. Bankalar sizden hiçbir şekilde kartınızın bilgilerini istemez. Hele şifreyi hiç istemez. Banka internet ve kart şifrenizi hiç kimseye vermeyiniz. Başkaları ile paylaşmayınız. Mesafeli sözleşmelerle yapılan alış verişlerde bankadan gönderilen işlem şifreleri size özgü olup şüpheli işlemlere onay vermeyiniz derhal bankaya bildiriniz . Kameralı olan bankamatiklerden mümkün olduğunca gündüz çekim yapınız. Kartınız sıkıştığında oradan ayrılmayınız. Banka görevlilerine veya polise haber veriniz. Bankadan gelen alış veriş ekstrelerini mutlaka tetkik ediniz. Şüpheli işlemlerle ilgili bankadan bilgi alınız. Gerektiğinde itiraz ediniz.
Genel tüketici sorunlarınız ile Adana Barosu Tüketici Komisyonuna başvurarak detaylı bilgi alabileceğinizi unutmayınız.
Kamuoyuna, Saygılarımızla.
Adana Barosu Tüketici Komisyonu Başkanı
Av.Turgay MUMCUOĞLU
Diğer Haberler