BARODAN HABERLER

ADANA İCRA DAİRELERİNİN MÜDÜRLERİ, BARO BAŞKANIMIZ AV.VELİ KÜÇÜK’E HAYIRLI OLSUN ZİYARETİNDE BULUNDULAR.

5290 görüntülenme
07/12/2016
ADANA İCRA DAİRELERİNİN MÜDÜRLERİ, BARO BAŞKANIMIZ AV.VELİ KÜÇÜK’E HAYIRLI OLSUN ZİYARETİNDE BULUNDULAR.

ADANA İCRA DAİRELERİNİN MÜDÜRLERİ, BARO BAŞKANIMIZ AV.VELİ KÜÇÜK’E HAYIRLI OLSUN ZİYARETİNDE BULUNDULAR.

Adana İcra Dairelerinin Müdürleri, Baro Başkanımız Av. Veli KÜÇÜK’e hayırlı olsun ziyaretinde bulunup; görevinde başarı dilediler. Adana’da bulunan 14 İcra Dairesinin müdür ve müdür yardımcılarının katıldığı görüşmede, icra müdürlüklerinde yapılan işlemler ve çalışmalarda karşılaşılan sorunların ve sıkıntıların giderilmesine yönelik değerlendirmeler yapıldı.

İcra Müdürlerinin kendisini ziyaretinden duyduğu memnuniyeti dile getiren Adana Barosu Başkanı Av. Veli KÜÇÜK, avukatların ve dairelerin kendi içinde yaşadığı sorunları dinleyerek not aldı. Bu sorunların çözümü noktasında gerekli girişimlerde bulunacaklarını ifade etti. İcra müdürleri, Adana’daki her bir icra dairesinin şu anda yaklaşık 35 bin-45 bin aralığında derdest dosyasının bulunduğunu, 2016 yılı itibariyle her bir daireye 17 bin 500 yeni dosyanın açıldığını ifade ederek, dairelerinin iş yükünün fazlalığını ve ağırlığını aktardılar.

Son dönemlerde dosya sayısının ve işlem yoğunluğunun karşısında icra dairelerinde görev yapan personelin çok yetersiz olduğu, yeni görevlendirilen elemanların çok tecrübesiz olduğu, daire içerisinde ve arşivlerde dosya koyacak yer kalmadığı ifade edildi. Taşınmaz ve nüfus bilgileri dışındaki UYAP işlemlerinin ve sorgularının yapılmasından evvel avukatların sistem üzerinden yetkileri dahilinde olan kontrolü yaparak talepte bulunmaları halinde, aynı zamanda icra dosyalarında istenilen taleplerin kısa aralıklarla ve aynı nitelikte olması sonucu iş yoğunluğunun ve zaman kaybının arttığını belirterek, sorunların giderilmesi için birlikte hareket etmenin önemine vurgu yaptılar.

Bu konuda avukatlardan destek, yardım ve duyarlı olmaları istendi. Bölünmüş ve parçalanmış adalet sisteminden dolayı da yaşanan sıkıntıları anlattılar. Avukat katiplerinin çalıştığı avukatlık bürosunu belirten kimlik kartlarıyla adliyelerde görevlerini ifa etmeleri gerektiğine dikkat çektiler. Ayrıca, icra dairelerinde gerçek anlamda işini dört dörtlük yapabilecek elemanların olmasının çalışmaların sağlıklı yürütülmesine katkı sağlayacağı belirtildi.
Öte yandan, İcra Müdürlükleri’nde avukatlarla birebir yaşanan sorunlardan da örnekler verildi. Avukatlarla aralarında karşılıklı güven ortamında işlerin yürütülmesi gerektiği ifade edildi.
Baro Başkanımız Av. Veli KÜÇÜK de, Türkiye’de yaşam standardının ve hukuksal işleyişin tam olarak oturmadığını belirterek, “Biz her işte uzmanlaşma, liyakat ve tecrübeden oluşan bir işleyişin hakim kılınması gerektiğini düşünüyoruz. Sizlerden gelen talep, istek ve önerilerinizi not aldık. Bunları yerinde de tespit ediyoruz. Karşılıklı anlayış ve hoşgörü içerisinde aşılacağı düşüncesindeyiz” dedi.

Ziyaret sonunda ; icra müdürlüklerinde görev yapan, icra müdürü veya yardımcılarından oluşan bir heyet ve baro yönetiminden ve kurullarından oluşan bir heyet ile aylık periyodik toplantılar ile sorunların çözümüne dair çalışmalar yürütülmesi yönünde görüş birliğine varıldı.

ZİYARETE KATILANLAR: 1. İcra Müdür Yardımcısı Ercan YİĞİT, 3. İcra Müdürü Cemile KAVAK, 5. İcra Müdürü Emin ÇETİN, 13. İcra Müdürü Ayla AYDINER, 9. İcra Müdür Yardımcısı Ali YEŞİL, 4. İcra Müdürü Servet ABDULHAKİMOĞULLARI, 8. İcra Müdür Yardımcısı Bülent İNANÇ, 2. İcra Müdürü Cemile MENGİLOĞLU, 12. İcra Müdürü Şaban DEMİR, 14. İcra Müdürü Bekir İhsan Gülece, 6. İcra Müdürü Cumali TOKYER, 7. İcra Müdürü Mehmet ŞAHİN, 10. İcra Müdürü Ziya GÖRÜR

Diğer Haberler